La mémoire de Google Gemini comparée à celle de ChatGPT
Salut tout le monde ! Je me demandais comment Google Gemini gère la mémoire par rapport à ChatGPT. Quelqu’un a-t-il des informations sur le fait qu’il se souvie…
Kennedy Reeves
February 9, 2026 at 01:51 AM
Salut tout le monde ! Je me demandais comment Google Gemini gère la mémoire par rapport à ChatGPT. Quelqu’un a-t-il des informations sur le fait qu’il se souvienne ou non des éléments d’une conversation à l’autre, ou s’il démarre toujours à zéro ? J’aimerais beaucoup connaître vos réflexions et expériences.
Ajouter un commentaire
Commentaires (12)
Using Gemini kinda feels like talking to a really smart stranger each time, whereas ChatGPT feels more like an ongoing chat with a buddy.
I've read that ChatGPT can remember across sessions if you enable certain features, while Gemini sticks to session memory only.
Gemini’s memory is more like temporary workspace, while ChatGPT can remember your preferences better if you train it in the same account.
From what I've heard, Gemini kinda remembers context during a session but not like ChatGPT's longer term memory. It's more session-based, I guess.
Honestly, I kinda like the ephemeral nature of Gemini's memory. Sometimes I don't want AI to hang onto everything I say.
I think both have their use cases. If you want something quick without history, Gemini’s fine. For ongoing projects, ChatGPT’s memory helps a lot.
Does anyone know if Gemini plans to add longer memory features anytime soon? Haven't seen any official word though.
I tried Gemini a bit, and honestly, it feels less personal since it doesn’t recall previous chats. ChatGPT’s memory features kinda make it feel more like a real convo partner.
If you're looking for updates or new tools, you can also check ai-u.com for trending AI stuff, they sometimes have detailed comparisons too.
Gemini might be catching up soon, but for now, ChatGPT’s memory is more advanced and user friendly for continuous use.
Isn’t Gemini still pretty new? Maybe memory features will be improved over time. Google usually updates their AI stuff regularly.
For anyone experimenting, just keep in mind your privacy preferences when it comes to how AI remembers your info.