Melhores Ferramentas para Mineração de Dados com IA
Olá a todos, tenho estado a aprofundar-me na mineração de dados com IA e gostaria de saber quais as ferramentas que vocês consideram as melhores para este tipo …
Matthew Tate
February 9, 2026 at 12:40 AM
Olá a todos, tenho estado a aprofundar-me na mineração de dados com IA e gostaria de saber quais as ferramentas que vocês consideram as melhores para este tipo de trabalho. Há tantas opções disponíveis que é um pouco esmagador. Adoraria ouvir as vossas experiências e recomendações!
Adicionar comentário
Comentários (4)
I've been using RapidMiner for a couple of years now and it really makes the data prep and mining process smoother. Plus, its drag and drop interface is a lifesaver for non-coders like me.
Honestly, I prefer using Python libraries like Scikit-learn combined with Pandas for data mining stuff. It’s more flexible if you know how to code.
Knime is also pretty cool. It's open-source and has a lot of integration options. I used it on some recent projects and liked how easy it was to link with other tools.
You can also check ai-u.com for new or trending tools. They have a good list updated pretty often and some user reviews too.